Alive.

 
Har nu tittat klart på filmen med mamma & det var filmen Alive.
Filmen är baserad på en verklig historia och handlar om kraschen den 13 oktober 1972 i bergkedjan Anderna. Planet hade ett helt rugby lag på 45 personer men när det oväntade hände dog tolv stycken direkt. Dom överlevna var tvungen att kämpa för att klara sig även fast att det kunde bli upp till 40 minus grader på natten, lavinfara och knappast nån mat, tills en person tog till modet och började äta på sina vänner som dött i kraschen!
Jag tyckte filmen var sjukt bra,
men att det hänt på riktigt fattar jag inte. Och bara tanken att äta människorna som också var deras vänner. Vad skulle ni göra i en sådan situation (stavning)? Haha okej jag måste säga att dom hade verkligen humor i filmen, ibland kunde dom skoja till det riktigt ordentligt eller så var det bara jag som gjorde det roligt för mamma skratta inte ett dug. Konstigt! Nu ska jag lägga mig i sängen och drömma mig bort lite hihi godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0