min helg med dom underbaraste :)


hej nu tänkte jag skriva om min helg med maya & amanda i stugan ( eller i mayas morfars stuga )


Fredag: jag vaknade då på morgonen & fixade lite sen cyklade jag till amanda för vi var tvungen att cykla till papi på stan för att hämta lite pengar. Sen cykla vi tillbaka hem sen så cykla jag hem och fixa lite till sen gick jag till bussen vid fyra sen kom amanda på bussen & vi åkte till stan sen på stan ringde jag maya och så råka jag skrika en pinsam sak på stan men det ska vi inte ta upp för då kommer typ alla tro att jag är rasist fast det är jag då inte. Så jag & A gick sen till tågstationen och sen kom maya sen skulle vi ju hitta rätt tåg HAHAHAHA. tror ni det gick bra ? ee, nej eller först trodde vi att den skulla komma på typ spår 5 eller nå men det var fel så då fick vi leta efter dendära skylten där dt står var alla tågen går och då hitta vi Ockelbo/Ljustdal som det stod, då gick vi till det spåret men det va ingen på tåget så vi blev lite osäkra men sen kom en kille i typ 11-12 års åldern och maya fråga om nån av oss vågade fråga hnm men både jag och amanda vågade typ inte så maya fick skrika på hnm men det lät inte så jätte bra :D
maya: du, hallå där! ska du till ockelbo ?
killen: ja.
maya: är det dehära tåget ?
killen: ja.

HAHAHA, ni fattar säkert inte humorn i det men det var skit kul.
Sen vi hoppa på tåget och det började komma folk och vi knäppte lite kort och sånt & sen sa vi farväl till gävle :D
Vi kom fram efter en väldigt kort resa. Då skulle vi gå till en affär men vi var tvungen att gå igenom Ockelbo marknaden en lite bit och då kommer vi till ett stånd där han sålde halsband och armband så vi köpte lite sen drog vi till affären och köpte godis sen mötte vi mayas morfar och vi åkte en bit in i "skogen" till en båt som vi sen åkte till ön. Det var jätte mysigt där, dom visa mig lite runt och sen gick vi runt ön och fick massa myggbet. Sen vi bada & åt sen skulle vi ta båten och ro iväg en stund, det var jätte mysigt och så sen på kvällen spela vi kort :)

Lördag: Vi blev väckta vid halv 12 typ och åt frukost sen vi drog och bada, sen ville vi inte bada nå mer så vi tog båten och rodde iväg lite men det var jätte mycket vågor eftersom det blåste lite men det var ändå jätte varmt och vi var ju tvungen att ha flyttväst. Så vi hållde på att åka in i grannarna och i en massa vass sen tog maya ta i åran och rodde oss nästan hem men sen orkade hon inge mer så jag var tvungen att ta över och sen kom vi in. Jag lovar alla fick panik där ute på vattnet. Sen vi fixa oss lite och sen tror jag vi tog båten in till Ockelbo marknaden vi fick gå själva i typ två timmar men det var jätte varmt så vi köpte lite dricka sen köpte vi mer saker av den dära gubben vi köpte av tidigare så den hära dagen köpte vi bara armband & halsband :)
Sen gick vi och åt nån stans sen tog vi båten igen hem.
När vi kom hem så badade vi igen men det var ganska kallt då tror jag det va i alla fall.
Sen spelade vi kort igen på kvällen & jag var jätte dryg den kvällen med dom!
Hahah, typ såhära lät jag hela tin.

Klockan är : FYRA! Mamma hämtar mig efter förskolan o.s.v Om ni har spelat Lek och lär så vet ni vad jag menar :)

Söndag:
Vi blev väckta vid halv 12 igen & vi var jätte trötta och vi ville verkligen inte åka hem idag :/
Men vi åt frukost och sen tog vi det sista doppet för den helgen.
Sen vi packa sen fixa lite inne i rummet och sen så åt vi . . .
Sen skjutsde mayas morfar oss in till tågstationen och vi åkte hem.

Saknar det redan även om det var typ i förrgår vi åkte därifrån. Men vi hade det så bra & mysigt!
Men dom dära myggen kunde ha försvunnit.

Älskar er sjukt mycket Maya & Amanda.

Och ja lovar ni kommer att få bilder på oss fast att vi inte är så fina men man behöver väll inte vara fin ute på landet eller ?


kyssen (L)


Kommentarer
Postat av: ; R e g i n a

du skrev fixar den när jag är hos min mamma :p

så jag skrev, är du de nu?:)<3

2010-07-07 @ 17:28:54
URL: http://reginayouknow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0