behöver er hjälp

Tjaa igen.
nu behöver jag eran hjälp till att välja ut några låtar som ni tycker är bra för jag ska använda de till en sak som jag kommer berätta senare :D
så välja nu några låtar .
jag vet det är många men ta några som ni tkr är bra.

SVENSKA LÅTAR

Aldrig ska jag sluta älska dig - Jonas Gardell
Att älska i vårens tid - Mogens Lorents/Gösta Nystroem. Gösta Rybrant sv.text
Av hela mitt hjärta – A. Engberg
Av längtan till dig - Åsa Jinder
Berusa mig – L. Ahlin/D. Hill/J, Sheard
Blå, Blå är kärleken (se även LÁmour est bleu) -Pierre cour/Andre Popp, Sv text: Bengt Sten
Brudvals - Evert Taube
Bröllop i Uppland - Sv. Folkvisa
Bröllopsklockor - Pugh Rogefeldt
Bröllopsmarsch - Julius Sundin/Ruth Andersson
Bröllopsvals från hagen – S. Andersson
Bäst av allt - L. Berghagen
Båtlåt – R. Broberg
Dela allt med mig - Georg Munro/F &A Swahn
Den bästa dagen – M. Fredrikson
Den första gång jag såg dig - Birger Sjöberg
Det endaste ordet - Agneta Lange
Det finns inget finare än kärleken - Tomas Ledin
Det vackraste - Nanne &Peter Grönvall/Maria Rådsten
Du e´ det finaste jag vet - Nick Borgen
Duett nr 7- Ur Mozarts Trollflöjten
Du är allt – Shirley Clamp
Du är den ende - Sv. text Bo Setterlind
Du är det vackra jag ser i mitt liv - Lars Nordlander/Michel Legrand
Där björkar susa - Viktor Sund/ Oskar Merikanto
Egoism – E. Dahlgren
En Dag - T. Norell/Oson/A. Bard
En gång i bredd med mig - Sv. Folkvisa
En liten sång om kärlek - Sylvia Fine, Sv text: Lars Berghagen
En sån karl – (A. Ryde)
En sång om oss – B. Wastesson/T. Ringström
Ett liv för mig - Anders Edenroth
Ett liv med dig – The Real Group
Fragancia - Evert Taube
För kärlekens skull - Kenneth & Ted Gärdestad
Glimmande nymf - Carl Michael Bellman
Greensleeves - Eng. visa, Sv. Text: Gösta Rybrant
Himlen runt hörnet – Lisa Nilsson
Hjärtats saga - A Hedenstierna/Wilhelm Åström
Hon är så söt när hon sover – Bo Kaspers Orkester
Höstvisa - Tove Jansson/ Erna Tauro
I folkviseton - Nils Ferlin/Olav Gerthel
I folkviseton - Nils Ferlin/ Torgny Björk
I natt är jag din - Tomas Ledin
I rosenrött jag drömmer - Edith Piaf/ D. Louiguy, Sv. Text: Roland Levin
Jag ger dig min morgon - Fred Åkerström
Jag tror på kärleken - Robert Broberg
Jag vill ha dig – U. Lundell
John Andersson - Folkvisa fr. Skottland, Sv. Text: Göran Rygert
Klockornas sång - Thore Skogman
Kom, du ljuva -Adam de la Hale, Sv text: Einar Ralf
Kom i min famn - Evert Taube
Kär & Galen -P Åhns/ P Johannson
Kärleken (Se även: only love) - V.Cosma/N. Gimble, Sv. Text: Ingela Forsman
Kärleken förde oss samman - Ulf Lundell
Kärleksdans i Provence - Kjell Höglund
Kärleksvals - Håkan Elmquist/Ulrik Neumann
Kärleken kommer kärleken går– Di sma undar jordi
Ljus och värme( även norsk var.) - Åge Alexandersen, Sv text: Benny Borg
Ljuvlig ungdom - K Linna. Sv text: L. Hulden
Lyckan- Martin Koch
Lycklig, Lycklig – U. Lundell
Länge leve livet – Trad. Wingquist/Johnson/Nyberg
Med dej i mina armar - Hasse Ekman/Kai Gullmar
Melodi - Bo Bergman/Robert Malmberg
Midsommarblomster - Einar Molin/ Lille Bror Söderlund
Mild varm vår – M. Fredriksson
Min arm kring din hals - Orup
Min lust till dig – B. Andersson/B. Ulvaeus
Min älskling - Evert Taube
Morgon på Kungsholmen - Karin Ljungman
Morgon vid havet - Torsten Arnbro
Nocturne - Evert Taube
Nu - Magnus & Agneta Lange
Nu har jag fått den jag vill ha - Olle Adolphson
När Bröllopsklockor ringa - Sven-olof Sandberg/Bert Carsten Nordlander
När vi rör varann - Dan Hill/Barry Mann, Sv text: Ingela Forsman
Rosen - A. McBrown/R. Björnlind
Skåla med mig med blott din blick (Se även : drink to me only) - Ben Jonson
Som små stjärnor - Evert Taube
Sommar - Ture Nerman/Lasse R. Eriksson
Sommarnatt (se : kom i min famn) - Evert Taube
Sovrum - A. Glenmark
Så skimrande var aldrig havet - Evert Taube
Sång till Friheten - S. Rodrigues/Björn Afzelius
Sök dig till berget - Sound of Music
Till Brudparet - Yvonne Palm
Till dig - B. Haymes/A. Brandt, Sv. Text: Fredrik Swahn
Ta mej till havet - Peter Lundblad
Tillägnan - Lars Forsell/Monica Dominique
Tiotusen röda rosor - Thore Skogman
Tycker du om mig? - Sv. Folkvisa
Utan dina andetag - (Kent)
Uti vår hage - Folkvisa fr. Gotland
Vem tänder stjärnorna - Eva Dahlgren
Vi vandra samman - Svein Dag Hauge
Visst var nattens du en ros i drömmen - Carl Anton
Vågorna - Agneta Lange
Vår bröllops sång (se även : Hawaiian wedding song)-Al/Dick Manning/Charles E. King, Sv text: Gösta Rybrant
Älska mej - Marie Nilsson/ Benny Andersson
Ännu doftar kärleken - Marie Fredriksson
Önskevisa - R. Gustafsson/ August Söderman
Öppna din dörr - Tommy Nilsson
Öppna Landskap - Ulf Lundell



ÖVRIGA SPRÅK

Ave Maria - Schubert
Chanson Dámour - Wayne Shanklin
Jeg elsker dig - H.C Andersen/Edvard Grieg’
LÁmour est bleu (se: blå, blå är kärleken) -‘ Pierre cour/Andre Popp,
Liebestraum - Franz Liszt
Madrigal (se även: kom, du ljuva) - Adam de la Hale
Forårsnatt( se även: Att älska i vårens tid) - Mogens Lorents/Gösta Nystroem
Kärleks visa - Elisabet Hermodsson
Kärleksvisa efter Wivallius - Nils Ferlin/ Lille Bror Söderlund

ANNORLUND LÅTAR
Ameno - Era
I'm a believer - Smash Mouth
Mio Min Mio - B. Andersson/B .Ulvaeus
Star Trek Voyager - Jerry Goldsmith
The rose - Westlife
Unchained melody - The righteous brothers
Wedding - Hep Stars/B. Andersson


ENGELSKA LÅTAR

A little bit more- Bobby Gosh
Against all odds - Phil Collins
All my loving - John Lennon/Paul Mc Cartney
All the things you are- Oscar Hammerstein II/ Jerome Kern
Annars stod vi aldrig här - Daniel Lindström
Annie’s song- John Denver
Anything for you - Gloria Estefan
As time goes by- Herman Hupfeld
Because you love me- (C. Dion)
Blue room- L. Hart/R. Rodgers
Bridge over troubled water - P. Simon
Can´t fight this feeling - Reo Speedwagon
Can’t help falling in love- George Weiss/Hugo Peretti/Luigi Creatore
Can’t help falling in love- Elvis Presley
Can you fell the love tonight - E. John
Careless whisper - Wham
Cecilia - P.Simon/A. Garfunkel
Color of my love - D. Foster/A. Ganov
Come away with me Norah Jones
Come fly with me - Michael Bublé
Crazy for you - Madonna
Drink to me only (se även: Skåla med mig med blott din blick)- Ben Jonson
Endless love- Lionel Richie
Eternal Flame - Bangles
Every breath you take - Police
Everything I do - Bryan Adams
Everytime we touch - Cascada Exultate Jubilate - W.A
Fly me to the moon - Frank Sinatra
Forever love - G .Barlow
Forever young - Alphaville
For your eyes only - Sheena Easton
For your love - Stevie Wonder
From this moment on - S. Twain/Lange
Gabriel´s oboe - E. Morricone
Glory of Love - D.Foster/P.Cetera/D.Nini
Greensleeve- Eng. Visa
Have I told you lately - Rod Stewart
Hello - Lionel Richie
Hero - Mariah Carey
How deep is your love - Bee Gees
How do I live - Leann Rimes
I can’t give you anything but love-Dorothy Fields/Jimmy McHugh
I know you were made for me - I.Cara
I get a kick out of you - Frank Sinatra
I give you the morning (även svensk var.) - Tom Paxton
I have nothing- Linda Thompson Jenner/David Foster
It had to be you- Gus Kahn/Isham Jones
I just called to say I love you - Stevie Wonder
I´ll stand by you - Pretenders
I say a little prayer for you - D. Warwick
I swear - All 4 one
I’ve got you under my skin- Col Porter
I want to know what love is - Foreigner
I will always love you - Whitney Houston
Just the way you are - Billy Joel
Love changes everything - A.L Webber
Love me tender- Elvis
Love is a wonder full thing - M . Bolton
Love will keep us together- Neil Sedaka/Howard Greenfield
Lullaby of Birdland - George Dacid Weiss/George Shearing
More than you’ll know - Michael Ruff
More than words - Extreme
Morning papers - Waltz - J. Strauss jr/A. Scholz
My heart will go one - Celine Dion
My love -Tony Hatch
My love-Paul & Linda McCartney
My one and only love- Robert Mellin/Guy Wood
Nothing compares to you - Sinead O´Conner
Now and forever - Richard Marx
Right here waiting - Richard Marx
Serenade ess dur -J. Suk
Sometimes when we touch (se även: När vi rör varandra)- Dan Hill/Barry Mann
Somebody - Depeche Mode
Stand By me - Ben E. King
Still the one - Shania Twain
Strids of America - B. Springsteen
Time after time - Cyndi Lauper
Time & Again - D Coverdale
The Hawaiian wedding song (se även: Vår Bröllopssång) - Al Hoffman/Dick Manning/Charles E. King
The lady in red - Chris DeBurgh
The more I see you- Mack Gordon/Harry Warren
The power of love- Hayes/Lewis/colla
The rose- Amanda McBroom
There is no greater love- Marty Symes/Isham Jones
Three little words- Bert Kalmar/Harry Ruby
Till there was you- Meredith Willson
True love- Cole Porter
Unchaired melody - A.North/H.Zarek
Unforgettable - Natalie/Nat King Cole
Up where we belong - Joe Cocker
Water music - Händel
We don´t say goodbye - C.Dion
Wind beneath my wings - Bette Midler
When a man loves a woman - C Louis/A Wright
When I fall in love - Celine Dion
When I need you- Carole Bayer Sager/Albert Hammond
White wedding - B. Idol
Without you - Mariah Carey
Woman in love- Barry Gibb/Robin Gibb
You are my sunshine - B .Miller
You are the sunshine of my life - Stevie Wonder
You - Ten Sharp
You light up my life - J. BrooksPresley/Vera Matson
Your song - Elton John

Kommentarer
Postat av: din mamma

SUGLÅTAR HELA BUNTEN!

2010-04-28 @ 20:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0