Eric Saade vaaaaaaann!

heej, hur mår alla i dag då? Just nu mår jag väll okej, känner mig kankse lite spänd för imorgon då vi ska till farmor.
Har nyss tittat på melodifestivalen och hur tyckte ni då ? själv var det väll okej, det var mycket bra detta år och det var mycket oväntat. Det var ju då Eric Saade som vann och visst jag är glad för att det är han som ska få åka iväg och representera Sverige och inte Danny men helst ville jag ju att Swingfly skulle ta hem allt. Men man kan ju inte få som man vill.
Tänkte betygsätta alla bidrag som va med och skriva en lite kommentar och ni får tycka till och tänka som ni vill men detta är i alla fall vad ju tyckte.. :)



Danny - In the club = helt okej kan jag väll säga, lite tjatig tycket jag men annars svänger den. I början va den bra men har tröttnat på den mycket nu. Han va med i första "omgången" så det blir lite att man glömmer bort dom som är först men han glömde man inte bort så det är bra. 




Sara Varga - Spring för livet = haha, kan inte riktigt sätta dom riktiga orden för denna låt. Den var först jätte dålig tyckte jag, men nu sitter jag och lyssnar om och om på den. Man måste nog lyssna på den flera gånger för att gilla den men texten är så sjukt underbar. Tycker alla ska sätta sig och lyssna på just texten.. Gö det!





The moniker - Oh my god! = Detta är faktiskt en riktigt hääääärrlig låt, man blir riktigt glad av den och man ska lyssna på den om man är deprimerade eller så. Mamma hejade på honom så hon är väll besviken men själv är man väll glad, tror det inte skulle gå så bra för honom utomlands.




Brolle - 7 dags and 7 Nights = Jag gillar faktiskt inte denna låt och inte honom eller för den delen. Refrengen är okej men annars är den bara skit helt enkelt. Sen gör han bara en massa konstigt rörelser på scenen som förstör mycket också. TACK OCH LOV ATT HAN INTE VANN!




Linda Bengtzing - E det fel på mig = Ja, det är du verkligen.. Hur kan man göra sånna låtar men världens konstigast namn och allt ? Fast okej då, ska jag vara helt ärlig så är låten grym.. Eller den va det förns nu när jag såg den på finalen, för nu gjorde hon en massa konstiga minner och så. Men nu har jag tröttnat på den. Men hon såg ut som en påskkärring och det är inte okej!




Nicke Borg - Leaving Home = Denna låt är inte så värst bra tycker jag, bara om man titta bort eller blundar. Har inte så mycket att säga om honom, vet knappast vem han är om jag ska vara ärlig.




Swingfly - Me and my drum = FUCK VAD JAG ÄLSKAR LÅTEN ! varför vann den inte för ? Tror det skulle gå skit bra för dom utomlands, men nej dom kom femma. Fast visst det är okej men dom skulle vunnit. Är bara så frustrerad på det just nu när jag tänker på det. Men vad gör man, man får väll skylla sig själv när man inte röstar! Sen har jag gillar Swingfly sen tidigare och sen va ju Christoffer från Idol 2005(?) med oxå och det är ett stort plus.




Sanna Nielsen - I´m in love = Den är faktiskt helt okej, idag va typ andra gången jag lyssna på den. Och den blir bara bättre och bättre.  Hon hade snygg outfit också så det gillar vi .. Vet inte riktigt vad jag ska säga bara att jag är lite trött på att se henne hela tiden i just då melodifestivalen också men men.





The playtones - Th king = Men asså fyfan, vad är detta? Hur röstar Sverige igentligen? Detta är ju hemskt, nej usch usch. Vill inte snacka om dom enns så bläääääää.




Eric Saade - Popular = Den är sjukt bra om jag ska vara ärlig, skit snygg outfit och skit bra dans. Synd bara att dom var tvungen att lägga så mycker pengar på glaset som ändå gick sönder.. Men men alla små flickor/fjortisar satt väll och skrek när han vann. Men jag ska inte hålla det inne han är riktigt snygg och idag va han grymt snygg. Tänker på Wilma när jag hör hans låt nu, eftersom hon satt och vänta hela kvällen på att han skulle sjunga men så va han sist och hon var så trött. Men hon va så duktig och ivrig på det så hon hålde sig vaken och när han började sjunga sa hon bara : han är så snygg och sen somna hon. Och sen när han vann ville jag bara att hon skulle se honom för då skulle hon bli så GLAD! Men grattis och hoppas nu att han vinner hela skiten..



Kommentarer
Postat av: maya

sv; hahah jag orkade inte.

du smsade ju inte så

2011-03-14 @ 16:32:51
URL: http://mayaaluundby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0