sportlov!

hejhej alla (:
ska kanske börja med ett förlåt igen ..
asså jag har ju nu sportlov & har varit sjuk hela sportlovet ..
så jag tänker inte skriva så mycket nu fötutom att jag har kollat på toppen filmer/tvprogram denna vecka asså !
det var först en som hette : KID den var sjukt bra . det handlar om :
Kid Svensk är född i Finland, men bor sedan många år tillbaka i Göteborg och känner sig mer svensk än finsk. Året är 1984, Kid har precis slutat sjätte klass och sommarlovet står för dörren. Trots en lång vistelse i Sverige förstår inte hennes mamma Ester ett ord svenska, till Kids stora skam, och längtar hela tiden tillbaka till Finland. Därför tycker Ester att det är en utmärkt idé att spendera de kommande sommarmånaderna i sitt gamla hemland och bestämmer sig för att hon och Kid skall resa dit, utan att lyssna till dotterns protester.
Svår förklarad ;D
men jag säger nu till alla att se den :)
den får 9 av 10 av miig <3
/brunettkyysses.blogg.se


Kommentarer
Postat av: linda

jag såg den på tv :)

2010-03-14 @ 16:57:58
Postat av: EmelieBorgqvist:'

den äger !! :D

2010-03-15 @ 08:25:22
URL: http://brunettkysses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0